Hoe kan ik deelnemers uitnodigen voor een Zoom gesprek?

  1. Open de Zoom-App en log in
  2. Klik bovenin het menu op ‘meetings’
  3. Klik op het ‘+’ icoontje naast de knoppen ‘upcoming’ en ‘record’
  4. Klik op ‘Schedule Meeting’ of kies een van de opties om via jouw mail een uitnodiging te versturen (Google of Outlook)
  5. Stel de meeting in door de velden in te vullen (titel, tijd, datum et cetera)
  6. Klik op de blauwe knop ‘Sheldue’ om de de afspraak in te stellen. De afspraak verschijnt in het venster en met de knop ‘Copy link’ kun je deelnemers uitnodigen door de gekopieerde tekst te kopiëren en te plakken in een gewenst communicatiekanaal zoals een e-mailuitnodiging

Tip: Binnen stap 5 kun je met de onderstaande knop ‘advanced options’ kun kiezen om een wachtrij toe te voegen voor de afspraak. De deelnemers komen dan eerst in een wachtrij te staan. Deze wachtrij is voor de (co)host zichtbaar. De (co)host kan dan binnen deze wachtrij bepalen wie wel en wie niet mag deelnemen. Andere opties zijn bijvoorbeeld het automatisch laten opnemen van het gesprek, of het geluid automatisch bij alle deelnemers aanzetten bij de start van het gesprek